Frakt og betaling hos Kashmina
Her finner du informasjon om hvilke levering og betalingsmetoder vi tilbyr når du handler hos oss.
Trykk HER om du ønsker informasjon om retur, refusjon og reklamasjon
Våre fraktmetoder:
Rask, enkel og fleksibel frakt hos Kashmina med Instabox, Postnord, Bring og Posten.
Les om våre fraktmetoder under:
Instabox – Rask og enkel levering (29 NOK)
Instabox er en rask og brukervennlig leveringsmetode som benytter smarte skap for å gjøre hverdagen din enklere.
Tilgjengelig for postnumre der Instabox opererer: 0001 - 7999
Slik fungerer det:
Velg Instabox i kassen:
Når du handler hos oss, kan du velge Instabox som leveringsmetode så lenge Instabox leverer i nærheten av din valgte postkode: 0001 - 7999.
Motta sporingsinformasjon:
Etter bestillingen sender Instabox deg en SMS med en sporingslenke, Når pakken er klar til henting mottar du en ny SMS med informasjon om uthenting og en PIN-kode til skapet.
Hent pakken din:
Når pakken er levert til det valgte skapet, bruker du PIN-koden fra SMS-en til å åpne skapet og hente pakken din.
Instabox holder deg oppdatert på sporing av forsendelsen hele veien fra vårt lager til ønsket leveringssted.
NB! Hentefrist:
Pakken ligger i skapet i tre dager.
Etter dette blir den returnert til Instabox sin terminal, hvor den oppbevares i opptil ti dager før eventuell retur. Du kan be om å få pakken utlevert på nytt innenfor de 10 dagene. (kontakt instabox kundeservice)
Husk å hente pakken innenfor hentefristen oppgitt av transportør.
Uavhentede pakker belastes med kr 200,- for å dekke fraktkostnader.
Instabox Kundeservice:
Om du har spørsmål om forsendelsen din med Instabox anbefaler vi først at du kontakter Instabox sin kundeservice slik:
Tlf: 80 01 41 14
Mail: hjelp@instabox.no
Pakkeautomat eller hentested med PostNord (49 NOK)
Hent pakken din på et PostNord-utleveringssted nær deg.
Slik fungerer det:
I Kassen: Skriv inn postkoden du ønsker din pakke levert til. Deretter får du presentert de 3 nærmeste leveringsalternativene fra PostNord. Velg den som passer deg best. Du kan endre postkoden din om du ønsker et annet leveringsted.
Sporing:
Når pakken er sendt fra vårt lager, sender vi (og PostNord) deg link til sporing av din ordre med vitkig informasjon om hentefrist. Pakken Kan spores hele veien fra vårt lager til valgt leveringspunkt.
Levering:
Når pakken er klar til henting, mottar du en SMS med informasjon om hvor og hvordan du kan hente den, samt frist for henting av pakken.
Hentefrist:
Hentefrist av pakker sendt med Postnord avhenger av om den er levert i pakkeautomat eller på et hentested i butikk. Hentefristen for din pakke finner du i sporinglinsken du har fått av PostNord.
Husk å hente pakken innenfor hentefristen oppgitt av transportør.
Uavhentede pakker belastes med kr 200,- for å dekke fraktkostnader.
PostNord kunderservice:
Om du har spørsmål angående din forsendelse med Postnord, anbefaler vi alltid først å kontakte PostNord.
Du kan nå PN Kundeservice ved å trykke HER
Bring – Levering til hentested (99 NOK)
Velg Bring hvis du ønsker at pakken skal leveres til et utleveringssted nær deg.
Du mottar en hentemelding når pakken er klar.
Slik fungerer det:
I Kassen: Velg Bring levering til hentested i kassen. Bring velger automatisk nærmeste hentested for din adresse for levering.
Sporing:
Du får alltid sporing på din pakke helt fra vårt lager og frem til pakken er levert på nærmeste hentested.
Sporing får du på mail fra oss, og på sms eller i Posten appen din.
Levering:
Når pakken er klar til levering på hentestedet, vil du motta en SMS med hentekode eller varsling i Posten appen. Koden du finner i SMS eller appen må oppgis ved henting av pakken. Husk å ta med legitimasjon i tilfelle du blir bedt om å framvise dette.
Hentefrist:
For Bring-pakker som leveres til hentested, er standard hentefrist 7 dager. Mottakere kan kostnadsfritt forlenge denne fristen til 14 dager via Posten-appen eller SMS. Dersom pakken ikke hentes innen fristen, returneres den til avsender.
Husk å hente pakken innenfor hentefristen oppgitt av transportør.
Uavhentede pakker belastes med kr 200,- for å dekke fraktkostnader.
Kundeservice Bring:
Har du spørsmål angående din forsendelse anbefaler vi at du først kontakter Bring sin kundeservice. Du kan nå bring kundeservice ved å trykke HER
Hjemlevering med Posten – Direkte til døren (179 NOK)
For ekstra bekvemmelighet kan du få pakken levert rett hjem. Posten leverer på dagtid, og du vil motta en melding med leveringstidspunkt.
Slik fungerer det:
Kassen:
I kassen velger du Hjemlevering/levering på dør med posten. Adressen du har skrevet inn som leveringsadresse vil bli brukt for levering av din ordre.
Sporing/levering:
Når pakken er sendt fra oss vil du motta SMS fra Posten eller oppdateringer i Posten appen, med informasjon om sporing og forventet leveringsdag, da kan du angi leverings instruksjoner.
Angi leveringsinstruksjoner:
I SMS-en kan du gi beskjed om at pakken kan settes igjen utenfor døren dersom du ikke er hjemme.
Du kan også spesifisere et ønsket sted for plassering av pakken eller sende den til et hentested.
Du kan lese mer om Hjemlevering med posten ved å trykke HER
Husk å avtale levering og sørg for å få pakken levert eller hentet ut innen fristen oppgitt av Posten.
Uavhentede pakker belastes med kr 200,- for å dekke fraktkostnader.
FAQ - Frakt & levering
Svar: Normal leveringstid: 2-4 dager
Mer info:
Leveringstiden kan variere:
Avhengig av hvilken leveringsmetode du har valgt, hvor du bor og tidspunkt for din bestilling.
Men som hovedregel vil din ordre være levert 3 virkedager etter at vi mottok din bestilling.
Vi tilbyr flere alternativer, og leveringstiden kan være raskere eller lengre basert på ditt valgte alternativ og geografisk plassering.
Du vil motta oppdateringer og informasjon om din spesifikke leveringsstatus etter at bestillingen din er sendt!
Svar:
Som regel er pakken alt på vei til deg.
De aller fleste bestillinger hos oss vil være sendt fra vårt lager innen 1 virkedag.
Da vil du straks motta sporingsinformasjon fra oss eller transportør.
Dersom du ikke mottar noe informasjon om sporing fra oss eller transportør, så kan du kontakte oss på mail: kundeservice@kashmina.no
Dersom du har mottatt sporingsinformasjon:
Dersom du har mottatt sporing/leveringsinformasjon fra transportøren men har problemer eller spørsmål knyttet til forsendelsen, så anbefaler vi at du kontakter kundeservice hos transportøren, da forsendelsen nå er i deres hender og da har de som regel litt mer informasjon enn oss.
Men du er alltid velkommen til å kontakte oss om du heller ønsker det!
Svar: Ja, alle våre pakker sendes med sporing.
- Når du bestiller en ordre hos oss så får du en sporingslenke tilsendt på e-post eller sporingsinformasjon fra din valgte transportør.
Avhengig av hvilken transportør du valgte vil sporing og leveringsinformasjon variere.
Du vil få en e-post fra oss når pakken din er blitt sendt fra vårt lager.
Transportøren du valgte vil også informere deg om at det er en pakke på vei til deg, og gi deg videre informasjon og isntrukser for levering.
Våre ordre går som regel ut fra lager samme dag som ordre kommer inn eller senest dagen etter.
Dersom ordre ikke er ferdigstilt på lager, så kan vi endre adressen. Men om pakken er ferdigstilt får vi ikke endret leveringsadresse.
Har ordren blitt sendt/ferdigstilt hos oss må du kontakte fraktselskapet for eventuelle endringer av leveringsadresse.
Pakker som ikke hentes ut blir automatisk sendt i retur tilbake til oss, og du blir refundert beløpet men trukket fra frakten. Uavhentede pakker belastes med kr 200,-
Det var leit å høre om!
Kontakt vår kundeservice på mail:
kundeservice@kashmina.no
Så hjelper vi deg med dette.
Kashmina forbeholder seg retten til å kansellere bestillinger når visse omstendigheter tilsier dette.
Dvs. når betalingen av en eller annen grunn ikke kan gjennomføres, eller når det oppstår lagerfeil og at et bestilt produkt ikke er på lager.
Når dette skjer sendes det ut en e-post til den berørte kunden med informasjon om kanselleringen.
Disse retningslinjene gjelder fortsatt etter at relaterte e-poster med ordrebekreftelse og/eller e-poster med bekreftelse av forsendelse er blitt sendt ut.
Det var leit å høre om!
Kontakt vår kundeservice på mail:
kundeservice@kashmina.no
Legg ved bilder av problemene/skadene på produktene, og en rask forklaring av saken, så kommer vi tilbake til deg så raskt som mulig.
Det kan dessverre skje at en pakke blir borte på veien fra lageret vårt til deg. I slike situasjoner er det supert om kontakter oss, så kontakter vi transportøren for deg og følger opp. Ofte vil det ta litt tid å få klarhet i hvor pakken befinner seg, så vi ber om tålmodighet.
Om pakken viser seg å være tapt av transportør, vil vi alltid sende deg en ny ordre dersom det er ønskelig!
Våre betalingsløsninger:
Hos Kashmina tilbyr vi trygg og fleksible betalingsløsninger via Klarna, Vipps og Visa & Mastercard.
Via Klarna tilbyr vi 3 betalingsalternativer:
1. Betal nå med Kort (uten gebyr)
- Les mer hos Klarna
2. Betal om 30 dager med faktura (uten gebyr)
- Les mer hos Klarna
3. Del opp betalingen (med gebyr)
- Les mer hos Klarna
Slik fungerer det:
I kassen velger du Klarna under betalingsmetoder. Deretter trykker du på "Fullfør kjøpet/Gå til betaling".
Deretter vil Klarna åpne et nytt vindu for trygg betaling.
Her må du (som oftest) identifisere deg med Bank-ID.
Når du er verifisert vil du kunne velge i mellom de forskjellige betalingsmetodene til Klarna.
NB! Klarna gjør en risikovurdering av kjøpet basert på din historikk med Klarna og ordreverdi, dermed kan tilbudt betalingsmetode variere.
Når du velger Klarna som betalingsmetode så er det Klarna som er ansvarlig for å innehnte betaling og eventuelle krav og gebyrer kommer ikke direkte fra Kashmina.
For refusjoner er Kashmina ansvarlig for å underette Klarna om refusjonen, Klarna er ansvarlig for utførelsen og utbetaling samt kommunikasjon rundt refusjon til kunde.
For spørsmål om Klarna: https://www.klarna.com/no/kundeservice/
Enkel betaling med vipps hos Kashmina
Slik fungerer det:
I kassen velger du betalingsalternativet:
Vipps/MobilePay, VISA, Mastercard
Trykk "Fullfør betaling"
- Du tas videre til et nytt vindu for trygg betaling.
Her kan du velge mellom Vipps eller Kort.
Du blir da tatt videre til et nytt vindu hvor du velger mellom Vipps eller Kort.
Velg vipps og gå videre. Du blir da tatt videre til Vipps appen, hvor du kan bekrefte betalingen.
Her vil du bli bedt om å godkjenne bestilling/kjøpet. Når dette er gjort vil du bli trukket/reservert for beløpet og vi bekrefter din ordre.
Slik fungerer det:
I kassen velger du betalingsalternativet:
Vipps/MobilePay, VISA, Mastercard
Trykk "Fullfør betaling".
- Du tas videre til et nytt vindu for trygg betaling. Her kan du velge mellom Vipps eller Kort. Om du ønsker å betale med kort, velger du kort og går videre. I neste steg legger du inn din kortinformasjon og fullfører betalingen.
FAQ - Betaling
Normalt vil du lett se at betalingen har blitt gjennomført, da du vil bli sendt til en "Takkeside" som bekrefter din ordre etter at du har fullført kjøpet i kassen.
Om du fortsatt er usikker kan det være lurt å sjekke din mail (Husk å sjekke spamfilteret) etter en mail fra Kashmina med ordrebekreftelse. Om du har mottatt denne, så er alt i orden!
Du kan alltids kontakte oss på Kundeservice om du er usikker: Kundeservice@kashmina.no
Det kan finnes flere grunner til at du ikke får betalt med Klarna. Det kan skyldes at det var problemer med å verifisere deg hos Klarna, eller at Klarnas vurdering tiliser at kjøpet ikke kan godkjennes.
Klarna gjør sin egen risikovurdering av alle handler som går via Klarna, og kan i tilfeller avtså fra å gi kreditt på enkelte kjøp. Vi anbefaler deg å enten prøve en annen betalingsmetode (vipps, kort eller Klarna betal nå) eller eventuelt kontakte Klarna direkte for å få innblikk i hvorfor kjøpet ikke kunne gjennomføres:
https://www.klarna.com/no/kundeservice/
Oida, det høres jo ikke bra ut. Ved et vanlig kjøp vil aldri en kunde trekkes 2 ganger. Vi anbefaler at du kontakter oss, slik at vi kan sjekke opp i dette nærmere.
Du kan nå oss på: Kundeservice@kashmina.no eller vi kontaktskjema nederst på siden her.
Vi prøver å behandle returer så raskt som mulig, men det kan i perioder gå opp til 7 dager fra din ordre er levert i retur på vårt lager, til vi får utstedt en refusjon.
Det er fordi vi må undersøke produktet og sjekke at det er i god nok stand.
I tilfeller hvor produktet ikke returneres i forventet tilstand kan vi tilbakeholde refusjonen til ytterligere undersøkelser er gjort.
Om du har returnert noe og ikke mottatt noen refusjon innen 10 dager, kan du kontakte vår kundeservice: Kundeservice@kashmina.no
Da du har valgt Klarna som din ønskede betalingsløsning, er du selv ansvarlig for å betale fakturaer fra Klarna innen fristen.
Husk at du alltid kan fryse/få utsettelse din faktura hos Klarna om du kontakter Klarna sin kundeservice: https://www.klarna.com/no/kundeservice/
Dersom det er en grunn til at du ikke ønsker/vil betale din Klarna faktura, så kan du alltids kontakte oss, så kan vi se om vi finner noen løsning- Kundeservice@kashmina.no